AGENDA COMPLETA CURS 2025-26 - AGENDA COMPLETA CURSO 2025-26

viernes, 27 de marzo de 2026

CERTAMEN HERMES ET COMPITALIA-TALIA MMXXVI

 



Esta setmana hem continuat acostant el món clàssic a l’alumnat a través de diferents tallers i activitats que combinen vida quotidiana, creativitat i patrimoni històric:

IES El Grau, que ha participat en els tallers d’Higiene i Joieria.
Col·legi María Inmaculada del Port de Sagunt, que ha realitzat els tallers d’Indumentària i la visita al Teatre.
IES Sos Baynat de Castelló, que ha participat en els tallers de Ceràmica i en la visita al Teatre.

Una setmana més, els tallers han permés a l’alumnat comprendre millor la vida a l’antiguitat i la seua relació amb el nostre entorn cultural actual.

A més ja coneixem als grups guanyadors del XIII Certamen Hermes, que organitzen l'associació Ludere et Discere i l'associació Cultura Clàssica, amb la col·laboració de Prósopon Sagunt i la Domus Baebia Saguntina, que cada any pretén estimular el coneixement del món clàssic i retre homenatge a la memòria de Juanvi Santa Isabel, incansable divulgador de la cultura clàssica.

L'IES Gran Alacant (Santa Pola – Alacant) amb Iudicium Pandorae en la categoria A (llengües clàssiques) 

- IES Miguel de Cervantes (Sevilla) amb “Història de Píram i Tisbe” en la categoria B (llengua moderna) 

A més a més, el proper dilluns es faran les representacions de Talia, concurs de teatre breu de tema grecollatí per a alumnes de secundària enquadrat en el XXVIIé Certamen Compitalia. Aquest concurs se celebrarà els propers dies 30 i 31 de març a la sala Palmireno de la facultat de Geografia i Història de la Universitat de València.

Us adjuntem el cartell




Esta semana hemos continuado acercando el mundo clásico al alumnado a través de distintos talleres y actividades que combinan vida cotidiana, creatividad y patrimonio histórico:

IES El Grao, que ha participado en los talleres de Higiene y Joyería.
Colegio María Inmaculada del Puerto de Sagunto, que ha realizado los talleres de Indumentaria y la visita al Teatro.
IES Sos Baynat de Castellón, que ha participado en los talleres de Cerámica y en la visita al Teatro.

Una semana más, los talleres han permitido al alumnado comprender mejor la vida en la Antigüedad y su relación con nuestro entorno cultural actual.

Además ya conocemos a los grupos ganadores del XIII Certamen Hermes, que organizan la asociación Ludere et Discere y la asociación Cultura Clásica, con la colaboración de Prósopon Sagunt y la Domus Baebia Saguntina, que cada año pretende estimular el conocimiento del mundo clásico y rendir homenaje a la memoria de Juanvi Santa Isabel, incansable divulgador de la cultura clásica.

El IES Gran Alacant (Santa Pola – Alicantecon “Iudicium Pandorae” en la categoría A (lenguas clásicas) 

IES Miguel de Cervantes (Sevilla) con Historia de Píramo y Tisbe en la categoría B (lengua moderna) 

Además, el próximo lunes se harán las representaciones de Talia, concurso de teatro breve de tema grecolatino para alumnos de secundaria encuadrado en el XXVII Certamen Compitalia. Este concurso se celebrará los próximos días 30 y 31 de marzo en la sala Palmireno de la Facultad de Geografía e Historia de la Universidad de Valencia. 

Adjuntamos el cartel

Salutem plurimam!

No hay comentarios: